Bardzo dobra wiadomość - ZDM wycofał się z wypowiadania umów niektórym z kupców na bazarku (z powodu zaplanowanego, nie rychłego, powstania ścieżki rowerowej), o czy pisałem niedawno. Kompromisowo przyjęto, że nie będzie tylko wejść i wyjść bezpośrednio na Puławską, by uniknąć ryzyka kolizji.
Zastanawiam się tylko, mimo wszystko, nad sensownością ścieżki w tym miejscu, ponieważ kawałek dalej po tej stronie Puławskiej w stronę centrum jest bardzo wąski chodnik między prywatnymi posesjami a Puławską, rosną też kasztanowce; czy będą wycięte, czy tam jednak (co radziłbym) ścieżka zmieni się we wspólny pas dla pieszych i rowerzystów? Chodzi o kilkanaście metrów, a szkoda wycinać drzew "pod ścieżkę"...
Z drugiej strony - przyszłe pasy rowerowe (ścieżka rowerowa) na Wałbrzyskiej. Przydałaby się, trzeba to jednak bardzo starannie zaplanować, ponieważ odcinek Wałbrzyskiej Puławska-Al. KEN w godzinach szczytu jest zakorkowany z powodu np. jednego wystającego, niestarannie zaparkowanego auta przy Szpitalu Damiana (w drugą stronę zaś, przy metrze Służew, ewidentnie brakuje pasa dla pojazdów jadących tylko na wprost - autobusy i pozostałe pojazdy stoją w korku z powodu 2-3 aut skręcających z lewo czy w prawo). Ograniczenie pasa ruchu powodowałoby jeszcze większe korki. Autobusy, chcąc uciec z korka, bardzo często wjeżdżają "na trzeciego", blokując skrzyżowanie Puławska/Wałbrzyska i Puławska/al. KEN, uniemożliwiając przejście pieszym czy nawet blokując przejazd samochodów. Budowa ścieżki czy pasów rowerowych to dobra okazja do kompleksowej reorganizacji tego odcinka - a problemy są dwa: źle parkujące auta i blokowanie ruchu na wprost w stronę Doliny Służewieckiej na skrzyżowaniu przy stacji metra Służew.
Nie jestem zwolennikiem poszerzania dróg, sam nie jeżdżę samochodem a komunikacją miejską i rowerem, w tej sytuacji chyba jednak trzeba przeznaczyć kawałek bardzo szerokiego chodnika na zatoczkę dla skręcających w prawo, w al. KEN - by nie tworzyć korka dla 90% użytkowników jezdni, którzy jadą na wprost Wałbrzyską w stronę Doliny Służewieckiej...
środa, 8 czerwca 2016
Półlikwidacja bazarku na Wałbrzyskiej wstrzymana. Jak zlikwidować korki na Wałbrzyskiej?...
Etykiety:
bezpieczeństwo,
komunikacja,
komunikacja miejska,
komunikacja publiczna,
metro,
mokotów,
piesi,
rowery,
rowerzyści,
Służew,
Służewiec,
sygnalizacja uliczna,
Wałbrzyska
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
O blogu i autorze
Blog Służewiec - serwis informacyjno-interwencyjny
© by Łukasz Garbal
Kandydowałem do Rady Dzielnicy Mokotów z Okręgu III (Służew i Służewiec) - lista Inicjatywa Mieszkańców Mokotowa, z poparciem stowarzyszenia "Miasto Jest Nasze".
Nie jestem w Radzie Dzielnicy ani Radzie Miasta, ale samorząd należy do mieszkańców.
Radni wypełniają zadania zlecone przez mieszkańców, nie przez partie.
Chcę tego pilnować.
Służewiec to ludzie, nie biurowce - ludzie, nie partie.
Zapraszam też na równoległe blogi www.sluzewiec.salon24.pl i www.sluzewiec.wordpress.com
Łukasz Garbal
© by Łukasz Garbal
Kandydowałem do Rady Dzielnicy Mokotów z Okręgu III (Służew i Służewiec) - lista Inicjatywa Mieszkańców Mokotowa, z poparciem stowarzyszenia "Miasto Jest Nasze".
Nie jestem w Radzie Dzielnicy ani Radzie Miasta, ale samorząd należy do mieszkańców.
Radni wypełniają zadania zlecone przez mieszkańców, nie przez partie.
Chcę tego pilnować.
Służewiec to ludzie, nie biurowce - ludzie, nie partie.
Zapraszam też na równoległe blogi www.sluzewiec.salon24.pl i www.sluzewiec.wordpress.com
Łukasz Garbal
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Skomentuj