środa, 8 czerwca 2016

Autobusy elektryczne powinny kursować w szczególnie zakorkowanych rejonach - np. na Służewcu

Bardzo dobra wiadomość - miasto inwestuje a autobusy elektryczne, tym razem z pantografami (link do informacji ZTM).

Może warto rozważyć taką politykę, by autobusy elektryczne kursowały nie tyle Krakowskim Przedmieściem, czyli salonem Warszawy, ale przede wszystkim w szczególnie zakorkowanych miejscach, ograniczając tym samym emisję spalin. Na Krakowskim Przedmieściu nie stoją w korkach - i dlatego 222 bardziej przydaje się jako elektryczny na Puławskiej, niż na Trakcie Królewskim.

Jako jedną z pętli, na których można zainstalować ładowarki do pantografów, radziłbym zatem np. Bokserską - i linie takie jak 138 (Służewiec, Puławska!), 174 (Domaniewska, Al. Niepodległości), 193 (ekologicznie do SGGW)...

Szczególnie warta rozważenia w pierwszej kolejności jest linia 174, jedyna, kursująca na większym odcinku Al. Niepodległości, łącząca Mokotów z Dworcem Centralnym - i, oby znowu, z rejonem Uniwersytetu Warszawskiego. Po linii 222 powinna być kolejną linią w całości elektryczną. Proszę o poparcie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skomentuj

O blogu i autorze

Blog Służewiec - serwis informacyjno-interwencyjny
© by Łukasz Garbal

Kandydowałem do Rady Dzielnicy Mokotów z Okręgu III (Służew i Służewiec) - lista Inicjatywa Mieszkańców Mokotowa, z poparciem stowarzyszenia "Miasto Jest Nasze".

Nie jestem w Radzie Dzielnicy ani Radzie Miasta, ale samorząd należy do mieszkańców.

Radni wypełniają zadania zlecone przez mieszkańców, nie przez partie.

Chcę tego pilnować.
Służewiec to ludzie, nie biurowce - ludzie, nie partie.

Zapraszam też na równoległe blogi www.sluzewiec.salon24.pl i www.sluzewiec.wordpress.com

Łukasz Garbal