niedziela, 24 stycznia 2016

Pasy 1+2 - propozycja z debaty nad komunikacją Służewca

21 stycznia odbyła się debata Jaka przyszłość czeka Służewiec? Transport, infrastruktura, potrzeby mieszkańców i pracowników. Cieszę się, że zarówno wielu mieszkańców Służewca i okolic, jak i wielu pracujących w tych okolicach ze sceptycyzmem podchodzi do prymatu transportu indywidualnego. Niepokoi, że czasem łatwiej miastu budować drogi, niż chodniki.

Podczas debaty zapytałem m.in. o możliwość tramwaju Wilanów-Wilanowska-Galeria Mokotów oraz o możliwość powstania pasów typu "1+2", premiujących autobusy oraz pojazdy prywatne, w których poza kierowcą jadą jeszcze przynajmniej dwie osoby (w Polsce wprowadził to już Rzeszów) - to kompromis między buspasami, a korkami, możliwy do wprowadzenia choćby na trzypasmowej Puławskiej.

Pisma w tej sprawie złożyłem jeszcze podczas debaty wiceprezydentowi Olszewskiemu, burmistrzowi Mokotowa, oraz dyrektorowi Reksnisowi, oraz do wiadomości Rady Osiedla Służewiec Południowy. O odpowiedziach będę pisał na bieżąco - prosiłem też, by władze miejskie plany i koncepcje na wcześniejszych etapach konsultowały z Radą Osiedla.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skomentuj

O blogu i autorze

Blog Służewiec - serwis informacyjno-interwencyjny
© by Łukasz Garbal

Kandydowałem do Rady Dzielnicy Mokotów z Okręgu III (Służew i Służewiec) - lista Inicjatywa Mieszkańców Mokotowa, z poparciem stowarzyszenia "Miasto Jest Nasze".

Nie jestem w Radzie Dzielnicy ani Radzie Miasta, ale samorząd należy do mieszkańców.

Radni wypełniają zadania zlecone przez mieszkańców, nie przez partie.

Chcę tego pilnować.
Służewiec to ludzie, nie biurowce - ludzie, nie partie.

Zapraszam też na równoległe blogi www.sluzewiec.salon24.pl i www.sluzewiec.wordpress.com

Łukasz Garbal