niedziela, 17 stycznia 2016

Linia 401 wydłużona do lotniska i kursująca w weekendy - kto jest za?

... jeden z komentatorów artykułu o zmianach w komunikacji słusznie zauważył, że warto, by linia 401 nie kończyła biegu na PKP Służewiec, a na lotnisku Okęcie. Zgadzając się z tym, napisałem pismo do ZTM z taką sugestią, dodając też, że warto, by linia ta - łącząca lotnisko, Służewiec, Służew, i Ursynów - kursowała także w weekendy.

Pismo z 15 stycznia:
Szanowni Państwo,
czy nie ma możliwości, aby linia, zawracająca przy PKP Służewiec, dojeżdzała do lotniska Okęcie? Byłoby to świetne połączenie - i warto, by kursowało także w weekendy.
Będę wdzięczny za Państwa odpowiedź i ewentualne uruchomienie tej linii właśnie w takiej formie (lotnisko-PKP Służewiec-Galeria Mokotów-metro Służew-Nowoursynowska-Ursynów), także w dni wolne od pracy.

W drugim piśmie z tego samego dnia, które skierowałem też do ZDM, zwróciłem uwagę na błędne ulokowanie przeniesionych przystanków - gdyby sygnalizacja powstała przy przejściu przy "Biedronce" nie trzeba byłoby w ogóle nic przesuwać - a ludzie i tak będą skracać sobie drogę tamtędy, co może prowadzić do wypadków. Proszę też o dodanie zatoki dla skręcających w prawo w al. KEN przy metrze Służew, co zapobiegnie wielu korkom:

uprzejmie proszę o przesunięcie przystanku ZTM przy ul. Noskowskiego (w stronę Doliny Służewieckiej) PRZED ustawioną właśnie sygnalizację świetlną. Obecna lokalizacja jest skrajnie niekorzystna, powoduje potencjalnie niebezpieczne sytuacje (proszę o wizję lokalną ok. godz. 8 rano) - jest tam za mało miejsca nawet dla jednego autobusu, który blokuje wyjazd samochodom z ul. Noskowskiego. Na poprzedniej lokalizacji przystanku jednocześnie mieściły się dwa autobusy - przeniesienie przystanku w pobliże wcześniejszej lokalizacji wymagałoby usunięcia słupków, ale wydaje się nie tworzyć większych problemów technicznych, będzie też bezpieczniejsze i wygodniejsze dla pasażerów (tuż przed przejściem).

Proszę też o poparcie mojego wniosku do ZDM o zmianę organizacji ruchu przy skrzyżowaniu Wałbrzyska / Al. KEN w stronę Doliny Służewieckiej (dodanie zatoki dla skręcających w lewo). Obecna sytuacja powoduje korki (często dwa samochody skręcające w lewo blokują ruch na wprost), co powoduje próby wymijania ich przez kierowców autobusów, i generuje bardzo niebezpieczne sytuacje (blokowanie skrzyżowania, szczególnie częste w godzinach szczytu).

O odpowiedziach będę Państwa informował - proszę w komentarzach o poparcie pomysłu kursowania linii 401 także w weekendy i jej wydłużenie do lotniska, co pozwoli przekonać ZTM!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skomentuj

O blogu i autorze

Blog Służewiec - serwis informacyjno-interwencyjny
© by Łukasz Garbal

Kandydowałem do Rady Dzielnicy Mokotów z Okręgu III (Służew i Służewiec) - lista Inicjatywa Mieszkańców Mokotowa, z poparciem stowarzyszenia "Miasto Jest Nasze".

Nie jestem w Radzie Dzielnicy ani Radzie Miasta, ale samorząd należy do mieszkańców.

Radni wypełniają zadania zlecone przez mieszkańców, nie przez partie.

Chcę tego pilnować.
Służewiec to ludzie, nie biurowce - ludzie, nie partie.

Zapraszam też na równoległe blogi www.sluzewiec.salon24.pl i www.sluzewiec.wordpress.com

Łukasz Garbal